Pyörähdys ja nopeati käyty
Tänä vuonna en tutkinut ihan koko messutapahtumaa lähinnä siksi, että etsin tiettyä mangasarjaa ja en oikein ollut kiinnostunut muista osastoista. Mangasarja jota siis etsin, mutta en valitettavasti löytänyt oli tietenkin Neon Genesis Evangelion. Täytyy kyllä kuitenkin todeta, että tänä vuonna messutarjoukset olivat hurjia! 3 kpl mangaa 10€ on tajous mitä ei moni mangafani voi vain ohittaa.Eivätkä nämä kyseiset sarjat olleet mitään unknown manga-sarjoja, vaan ihan tunnettuja. Esimerkkinä mainitsen Monster Hunter Orangen, joka on Raven ja Fairy Tailin tekijän spin-off manga. Kaikki osat olivat myynnissä 6,50€ tai sitten tarjousta käyttäen kympillä 3 pokkaria.
Anime-lehden osastolla satuin huomaamaan Tales of Xillia pelin alennushintaan vain 30€! o.o siis kyseistä peliä myydään Anttiloissa ja muissa pelikaupoissa noin 60-70€:n hintaan. Tämän takia tykkään käydä messuilla, koska tarjoukset voivat olla huimia tai sitten pieniä. Sitä ei koskaan voi tietää etukäteen.
Osastolla oli myös kokeilussa 3DS ja Brave Story seikkailupeli. Porukkaa ei kyllä niin paljon vilissyt osastolla, kun esim. viime vuonna. Tosin, anime-lehti sai varmasti taas paljon uusia tilaajia ja lukioita. Tuli kokeiltua peliä hiukan ja olin ihan jumissa siinä haha.
Vaikka en messuilta löytänyt itselleni mitään niin päivä oli aivan mahtava. Eikä se suinkaan loppunut siihen, vaan sen jälkeen katsastin Ruokamessut :P
Eksoottisia makuja ja iloisia ihmisiä
Ruokamessuille päästessäni näin kuinka kojut notkuivat täynnä herkkuja ja makuelämyksiä. Kansainvälisyyskin oli selvä ilmiö, sillä Australialainen BBQ ja Italialainen koju osoittivat jo sen. Ihan koko ruokamessua en kuitenkaan läpi tarkastellut.
Tulipa silti maistettua suklaahedelmätikkuja. banaani ja viinirypäle maut. Nämä olivat molemmat oikein suussasulavia ja kunnon makuelämyksiä. Eikä hintakaan ollut kovin paha 3-6€ kohtuu hinta siis. Maistiaisia messuilla oli jonkin verran, mutta mielestäni vähemmän kuin esim. viime vuonna.
Yksi huono puoli ruokamessuilla kuitenkin oli. Nimittäin, maksuvaihtoehtona ei käynyt Visa-Electron. sinäänsä harmi, sillä monella oli kyseinen kortti taskussaan ja olisi halunnut maksaa sillä. Tästä syystä, ensi messuille sitten ne kortinmaksuvälineet mukaan jookosta :)
Siinäpä se sitten olikin. Lyhyt mutta ytimekäs ja pähkinänkuoressa oleva messupäiväni. Kertokaa myös, jos kävitte messuilla tänä vuonna ja mitä ylipäätänsä piditte niistä. Mikä oli hyvää ja mikä taas oli huonoa.
Hyvää lokakuun loppua ja pian alkavaa marraskuuta :<
T: Blogaaja
Siinäpä se sitten olikin. Lyhyt mutta ytimekäs ja pähkinänkuoressa oleva messupäiväni. Kertokaa myös, jos kävitte messuilla tänä vuonna ja mitä ylipäätänsä piditte niistä. Mikä oli hyvää ja mikä taas oli huonoa.
Hyvää lokakuun loppua ja pian alkavaa marraskuuta :<
T: Blogaaja