Messu-aula:
Aluksi kun astuin messuille oli kiva huomata että ihmisiä oli erittäin vähän paikalla. Joka oli tosi hyvä juttu. Suurinosa porukoista oli käynyt jo Perjantai ja Lauantai messuilla joten ei ihme että väkeä oli harvassa. Messuilla oli paljon eri kojuja joissa tietysti myytiin pokkareita ja muita erilaisia kirjoja. Oli fantasiaa, dekkaria, kauhua ja yms. Mutta hinnat olivat silti pilvissä joten en paljon kiinittänyt niihin huomiota kun Mangan puolesta itse sinne oikeastaan lähdin. Ohjelma oli hiukan epäonnistunut. Meinaan onhan se hienoa saada kuuluisia kirjailijoita paikalle ja myös kuulla heidän kuulumisiaan ja muistoja kirjoista mutta se että ne eivät kuitenkaan kauhean tunnettuja olleet joka oli pieni pettymys itselleni.
Makedonia:
Kun saavuin Makedonian kojulle niin katselin koko ajan tarkasti näkyisikö mitään kiinnostavaa mangaa tai sarjaa jota itse kerään. Katselin kauan ympärilleni eikä tuntunut millään löytyvän sarjaa jonka olisin halunnut ostaa. Kunnes erään myyntipisteen läheltä huomasin Death Note suomijulkasut osat 6 ja 11 jotka lähti mukaan heti. Koska olin jo aiemmin päättänyt että ostan koko sarjan messuilta ja se päätös myös silloin piti pitää. Hintataso (3,50€) oli todella alhainen jota hiukan ensiksi ihmettelin meinaan mangat olivat ihan uusia ja sivuja ei oltu töhritty ollenkaan joten sanoisin tätä Manga keräilijän kultakaivoksi. Myyjäkin oli todella ystävällinen joka oli mukava yllätys.
Fantasiapelit:
Fantsu tai kokonimeltään Fantasiapelit on kauppa jonka jokainen mangafanin pitäisi tietää sillä jos sitä ei tiedä niin on jäänyt paljosta paitsi. Fantasiapelit on siis liike joka myy mangaa, lautapelejä, korttipelejä yms. Henkilökunta on humoristinen ja osaa heittää hyvää läppää. Mutta ei Fantasiapelit koskaan tule voittamaan Japanissa sijaitsevia manga kauppoja joissa sitä mangaa vilisee joka paikassa. Kuitenkin fantsusta tuli ostettua Death Note enkkupokkarit osat 5, 7, 8, 9, 10, 12 ja näiden hinnaksi tuli 40€ joka nyt on fantsun hintojen mukaan ihan sopiva. Sen jälkeen jatkoin matkaa kohti Animelehden kojua.
Anime-lehti:
Animelehden pisteen äärellä oli yllättävän rauhallinen tunnelma ja siellä ei niin kauheasti porukkaa vilissyt. Tai ainakaan sillä lailla että tuntisi paikan olevan liian ahdas. Olen aina pitänyt animelehdestä ja sen nykyinen toimittaja Petteri Uusitalo on todella heittäytynyt työhönsä ja siihen että lehdestä tulisi harrastajille mahdollisimman runsas ja oikeudenmukainen. Valitettavasti Petteriä ei näkynyt pisteellä mutta eipä sille oikein mahda mitään. Nyt myös koska olin ostellut Animen irtonumeroita jo aivan liian pitkään päätin tilata lehden koska se on mielestäni erittäin hieno ja hyvä lehti. Eikä 15€ puol vuotta (4 lehtee) kuulosta ollenkaan pahalta hinnalta. Mies joka otti tilaukseni vastaankin oli iloisella päällä ja sanoi vielä perään että toivottavasti nautit lehdestä. Johon vastasin Aivan taatusti! Myöhemmin palasin tälle kojulle ostamaan uusimman animen vielä :DD
JapanPop:
JapanPopin osastolla käväisin hetken koska minulle oltiin kerrottu että sieltä saa Anime dvd:eitä eurolla! joten olin ihan suorastaan hämmästynyt siis oikeasti hyväkuntoisia DVD elokuvia / sarjoja eurolla. Suorastaan oli pakko ostaa 3 DVD:tä. Ostin Anime leffan jonka lajityyppi on mecha. Ja sen nimi on Raxaphon. Sitten ostin 1 tuntemattoman sarjan (Generator Gawl) Tästä animesta ei itselläni ole hajua sitten ollenkaan. Tuli myös vielä ostettua Zone of Enders niminen animesarjan dvd volume. Pelin tiedän mutta en tiennyt että siitä on tehty myös anime :O
Ruoka-Messut:
Itselleni nämä olivat suuri pettymys. Mitään muuta japanilaista ei ollut kun sushia. Siis ihan oikeesti ruokamessut ja ei muuta kuin sushia. Ainoastaan sain maistaa hiukan makkaraa ja paria leivonnaista siinä kaikki.
Musiikki-Messut:
En käynyt täällä paikalla ollenkaan koska ohjelma oli suoraan sanoen hirveää kuraa ja se että ei ees hyviä artisteja oltu tuotu paikalle oli jo shokki. Eipä ollut yllätys tämä että ihmisiä ei paljon musiikkipuolella liikkunutkaan koska eihän siellä ollut oikeastaan mitään nähtävää ollut.
Kaiken kaikkiaan:
Messut olivat kirjamessujen ansiosta mahtavat ja itse olen tyytyväinen kaikkiin ostoksiini ja sain sarjan jota lähdin etsimään ja sain jotain lisäextraa myös mukanaan. Oli myös kiva huomata että Animea myytiin kirjamessuilla koska sitä ei kauheasti täältä Suomesta löydä.
Hyvää Jatkoa!
T: Blogaaja