maanantai 8. lokakuuta 2012

Conipäivä lähestyy: Yamacon

Tosiaan nyt ei ole vähään aikaan tullut kirjoiteltua mitään tänne blogiin mutta tällä viikolla on tulossa ainakin raporttia conista ja nyt ajattelin pistää hiukan mielipiteitä kyseisestä tapahtumasta.

Elikkä olen siis menossa kaverini kanssa toista kertaa conitapahtumaan jonka ohjelma näyttää jo tällä hetkeltä ihan mielenkiintoiselta. Luvassa on Mahjongin pelailua, Touhou fandomia, riisipallojen tekoa jota odotan ihan mielenkiinnolla itse ainakin. Luentoja löytyy aiheista joissa pohditaan tietokoneita ja animaatiota, Tokyon baareista ja ravintoloista oleva luento vaikuttaa ainakin mukavalta.
Uutena aihepiirinä voisi mainita ainakin nuo Keskustelupiirit joissa on pari animesarjaakin pistetty pohdintaan kuten Uminenko no naku koro ni ja Sakamichi no Apollon jotka itse pitäisi jossain vaiheessa katsella koska näissä tulee varmasti olemaan jonkin suuntaisia spoilereita mutta hienoa päästä kuuntelemaan ihmisten mielipiteitä kyseisistä sarjoista ja keskustelemaan niistä.
Coni on onneksi vaan yksipäiväinen joten siellä ei esimerkiksi ole mitään nukkumatiloja järjestetty kuten vaikkapa Desuconissa tai Animeconissa.

Ainiin ohjelmassa on myös luvassa karaoketa joka voi olla hyvinkin kiintoisa kokemus. Saa nähdä uskaltaako sitä itse mennä lauleskelemaan J-Pop ja J-Rock lauluja katsotaan sitä sitten.

Kaiken kaikkiaan todella mukava conipäivä tiedossa ja hienoa että tämmöisiä ylipäätänsä vielä järjestetään anime - ja manga alan harrastajille.


Minä kuittaan täältä tällä kertaa.

T: Blogaaja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti