perjantai 12. lokakuuta 2012

Syysloma!

Viimeinkin! opiskelijana eläminen ei ole kauhean helppoa ja koulussa on muutenkin rankkoja päiviä itselleni loman alkaminen on jymyjuttu niin kuin varmasti monelle muullekkin ihmiselle. Tämähän tarkoittaa myös sitä että animelle jää enemmän katseluaikaa ja samoin myös blogin kirjoittamiseen. 

Syksyn animesarjat ovat viimein lähteneet käyntiin ja vaikka ei vielä ole tullut muuta katseltua kuin Chou Soku Henekei Gyrozetteriä niin kuin mun pohdinnoista varmaan sen kaikki tietää :<
Tarkoitus olisi kuitenkin päästä syysloman aikana katselemaan monia edellisen kauden sarjoja jotka missasin koulun takia ja myös kokeet olivat siinä suuressa osassa myöskin.

Tuli tässä kuitenkin katsottua 1 animesarja vaikka koulu painoi päälle siinä samalla. ja se on Guilty Crown. Tämä maaginen sarja osoittaa sen miten oikeasti hyviä animeita kuuluisi tehdä oikealla tavalla ja tietyn suuruisella budjetilla. Sarjaa voin vapaasti suositella kaikille animenkatselijoille genreistä riippuen. Vaikka sarja on ainoastaan 22 jaksoa pitkä + 2 OVAA niin ei se kuitenkaan huono ole vaan päinvastoin se tarjoaa katsojille vastinetta omilla jekuillaan ja tapahtumillaan.

Jos nyt jotain kuitenkin huonoa pitäisi tästäkin sarjasta mainita niin se olisi se kaikkien mielestä sama asia joka on että hahmoihin ei ehditä kunnolla tutustumaan vaikka niillä ruutuaikaa annetaankin ihan kivasti. Toinen asia olisi varmaankin hiukan liian nopea tahti jossa kaikki tapahtumat tapahtuu. Esim suurinosa taisteluista menee vauhdissa ohi ja katselija jää ihmettelemään mitäs hienoa tossa nyt taas sitten oli. Yksi asia jonka takia varmasti OVA tehtiin liittyy siihen että aluksi sarja on vähän ehkä hiukan liian sekava ymmärrettäväksi. Kaikki termit ja käsitteet eivät välttämättä aukea katsojalle ensimmäisellä katselukerralla ollenkaan jonka vuoksi animaattorit ovat tehneet OVA:n joka selventää nämä käsitteet kokonaan katsojalle jotta tämä ymmärtäisi näiden erot ja merkitykset.

Mutta se siitä Guilty Crownista joka oli kyllä itselleni vuoden 2011 parhaimpia animesarjoja.

 Ehdin myös katsella sarjan UN-GO:sta kertovan elokuvan joka kertoo siis periaatteessa tämän erään henkilön menneisyysdestä kertovaa tarinaa ja siihen liittyy monstereita joka syö sieluja sun muuta jännää. Ei mitenkään erityisen hyvä mutta OK sanoisinko.


Semmoista tällä kertaa ja huomenna olisi vielä se Yamacon.

Mitenhän sinnekkin jaksaa nousta no kai mä jaksan xD

T: Blogaaja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti