lauantai 29. joulukuuta 2012

Talven Animet 2012

Talven animekausi on taas lähestymässä. Ikävä kyllä itseäni ei kauheasti lämmitä tämän talven tuotanto mutta kyllä sieltä pari sarjaa tulee varmasti katsottua. Näimpä pikemmittä puheitta otan katsasteluun tässä pari sarjaa. Joita suosittelen kaikille.


Amnesia

Amnesia vaikuttaa todella mielenkiintoiselta animelta se vaikuttaa olevan fantasiapohjainen anime ainakin kuvan perusteella. Luultavasti myös jonkintyyppinen tulevaisuus tullaan näkemään. samoin tällä animella sattuu olemaan samanlaisia piirteitä kuin Otome X Amnesia. Joka siis kertoo haamusta niin myös tämä tekee.

Amnesia tulee painottumaan päähenkilöön joka herää elokuun 1.päivänä huomaten että menneisyydestä olevat muistot ovat kadonneet eikä hän muista juuri niistä mitään. Samalla eräs poika ilmestyy päähenkilömme eteen ja heidän seikkailunsa alkavat.

Brains Base studio on vastuussa tästä animesta ja mitä nyt heidän studion töitä olen seurannut niin luvassa on hyvää henkianime jossa luultavasti ollaan myös tekemisessä taikuuden kanssa joltain osin. Amnesia ei ole originaali anime vaan perustuu Amnesia nimiseen peliin ja tästä amnesia on adaptoitu animeksi. Mielenkiinnolla odotan minkälainen anime tästä tulee. Amnesia alkaa
7.1!

Copyright: Brains Base















Bakumatsu Gijinden Roman

Seuraava odottamisen arvoinen anime tulee ehdottomasti olemaan tämä. Sarja tulee olemaan TMS nimiseltä studiolta. Joka tunnetaan maailmankuulusta Lupin III sarjasta.

Anime tulee olemaan adaptaatio alkuperäisestä pachinko pelistä. Jos nyt ei tiedä mitä patchinko meinaa niin se on peli jota pelataan vähän niin kuin flipperiä. Kuulat liikkuvat ja pallolla yeiterään saada kaikki kuulat semmoseen avonaiseen reikään. Peli on erittäin suosittu Japanissa.

Anime tulee seuraamaan Roman nimistä haamuvarasta joka työskentelee aina illan tultua. Se tulee sijoittumaan Genroku nimiseen aikaan vuoteen (1688-1704) Samalla siihen tulee aikasiirtymä Bakumatsu nimiselle aikakaudelle joka hallitsi shogun kauden lopussa.

Yllättävää kyllä hahmoista tunnistaa kyllä heti että samalla kaavalla mennään niin kuin Lupin III animen kanssa. Hahmodesignit nimittäin näyttävät identtisiltä sarjaan. Kysymys kuuluukin tuleeko tämä olemaan yhtä suosittu kuin Lupin saaga oli. Siihen saamme vastauksen kun Bakumatsu Roman starttaa 8.1 Japanin TV:ssä.



Copyright: TMS















Cutitle Detective Inaba

Onko kaikki salapoliisi animet jo katsottu ei hätää uusin tulokas joka on pian täällä. Lupaa taas tarjoilla mielenkiintoisia tapauksia ja henkilöitä.

Cutitle Detective Inaba kertoo Hiroshi Inaba nimisestä yksityisetsivästä johon on puoliksi luotu ihmissusi. Tapauksien selvittelyssä Hiroshilla on apunaan sihteeri nimeltään Yuuta ja kuulema normaali teini Kei.

Tarina kertookin Hiroshin ja tämän arkkivihollisen Don Valentinon kamppailusta joka on muuten vuohi haha. Raha on pääasia tässä animessa ja se tulee jotenkin olemaan pakkomielteenä Donille. Mielenkiintoista nähdä minkälaisia suunnitelmia Donilla on Hiroshille. Ja kuinka he selvittävät tapaukset. Näiden kahden  välistä kilpailua pääsee seuraamaan
1.4.  ZEXCS niminen studio tulee vastaamaan animesta.


Copyright: ZEXCS















Tamako Market

Viimeisenä mutta ei suinkaan vähäisempänä tulee olemaan ehkä kaikkein odotetuin sarja nimittäin KyoAnin uutuussarja Tamako Market.

KyoAni on siinä mielessä  erittäin korkeatasoinen animaatio kun animen hahmot ovat kyseessä. Niissä on paljon samankaltaisuuksia ja muutenkin hyvin rakennetut hahmokokonaisuudet.

Tamako Market animesta ei kauheasti vielä tiedetä mitään mutta sen verran kuitenkin että Kananmunien myyntiin se tulee luultavasti liittymään.Itse veikkaan että näitä kananmunia myydään kaupassa tai sitten maatilalla.

Myös juuri miksi hypetän tätä animea niin paljon johtuu siitä että Reiko Yoshida-san joka vastaa Bakuman animen käsikijoituksesta on mukana tässä. Tämä vain ei voi epäonnistua! Kananmunia päästään markkinoimaan
10.1

Copyright: Kyoto Animation





















Siinä onkin kaikki tärkeimmät sarjat itselleni jotka aion katsoa varmuudella. Jos nyt kuitenkin mielestänne pitäisi katsella jokin muu talvensarja niin pistäkää ihmeessä kommenttia siitä ja juuri minkä takia juuri se pitäisi katsastaa. Mutta toivottavasti tämän kertainen sarja katsaus kinnosti.

perjantai 28. joulukuuta 2012

Animen ja Animaatioiden alku.

Tervehdys pitkästä aikaa kaikille lukijoille ja blogin seuraajille. Uusi vuosi on pian täällä ja uudet kujeet. Tänään aiheeni keskittyy animen alkuaikoihin elikkä siihen mikä oli ensimmäinen anime josta lähti liikkeelle koko anime touhu Japanissa.

Animen kultakaivos


Japanin taipale animen alussa alkoi vallan ensimmäisestä ja merkittävämmästä animesta joka on varmasti vielä monen japanilaisen mieleen jäänyt anime. Se oli myös siinä mielessä merkittävin anime joka saatiin aikaan tekniikalla jota silloin niiden aikana käytettiin.

Monelle tuskin sanoo nimi Imokawa Mukuzo Genkanban no Maki mitään. Ei se minullekkaan sanonut kunnes tajusin että tästä lähti liikkeelle Japanin nousu ja animen historian alkutaival. Näihin aikoihin tämä anime oli ensimmäinen kunnollinen animaatio jonka animaattori nimeltään Ōten Shimokawa loi vuonna 1917.


Shimokawan työ oltiin jo jättämässä väliin koska terveydelliset ongelmat kohtasivat häntä eikä hän pystynyt jatkamaan työtään vähään aikaan. Kuitenkin hän parani ja työ saatiin julkaistua viimein tammikuussa julkaistua. Jonka jälkeen Japanin taival animen kanssa oli vasta alkamassa.

Tällä hetkellä kuitenkin Japanin animaatiot vielä jaksavat ainakin innostaa japanilaisia ja eikä niiden tulevaisuus näytä vielä ainakaan
synkältä. 

Alhaalla kuva animaatiosta. Selvästi aikaa on vierähtänyt jonkin aikaa :DD



Japanin eka animaatio ;d
(Copyright: 
Ōten Shimokawa)