Animen kultakaivos
Japanin taipale animen alussa alkoi vallan ensimmäisestä ja merkittävämmästä animesta joka on varmasti vielä monen japanilaisen mieleen jäänyt anime. Se oli myös siinä mielessä merkittävin anime joka saatiin aikaan tekniikalla jota silloin niiden aikana käytettiin.
Monelle tuskin sanoo nimi Imokawa Mukuzo Genkanban no Maki mitään. Ei se minullekkaan sanonut kunnes tajusin että tästä lähti liikkeelle Japanin nousu ja animen historian alkutaival. Näihin aikoihin tämä anime oli ensimmäinen kunnollinen animaatio jonka animaattori nimeltään Ōten Shimokawa loi vuonna 1917.
Shimokawan työ oltiin jo jättämässä väliin koska terveydelliset ongelmat kohtasivat häntä eikä hän pystynyt jatkamaan työtään vähään aikaan. Kuitenkin hän parani ja työ saatiin julkaistua viimein tammikuussa julkaistua. Jonka jälkeen Japanin taival animen kanssa oli vasta alkamassa.
Tällä hetkellä kuitenkin Japanin animaatiot vielä jaksavat ainakin innostaa japanilaisia ja eikä niiden tulevaisuus näytä vielä ainakaan synkältä.
Alhaalla kuva animaatiosta. Selvästi aikaa on vierähtänyt jonkin aikaa :DD
![]() |
| Japanin eka animaatio ;d (Copyright: Ōten Shimokawa) |

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti