Heipä hei kaikille lukioille!
Joulu on pian ovella ja ei se uusi vuosikaan niin kaukana olevalta tunnu enää.
Siispä onkin hyvä alkaa puhunmaan erittäin mielenkiintoisesta aiheesta koskien tietysti mangan ja animen myyntilukuja. Miksi juuri myyntiluvut ovat tärkeitä?
No sanotaanko sen takia että suurin piirtein niistä riippuu saako anime tai manga jatkoa enää ensimmäisen kauden jälkeen tai jos manga ei tunnu myyvän juuri ollenkaan niin silloin se voi myös meinata sitä että sarja joudutaan lopettamaan huonon myynninsä vuoksi.
Toinen asia minkä vuoksi myyntiluvut ovat tärkeitä koskee tietysti animen tekijöitä ja mangakoita. Sillä mitä enemmän sarjat myyvät sen suositumpia niistä tulee ihmisten keskuudessa jolloin keskusteluja käydään yhä tiiviimmin sarjasta.
Näin ollen mangakoista tulee kuuluisia ja hyvin tunnettuja. Sillä kaikkihan haluaisi olla aina siellä listan ykköspaikalla mutta kaikilla ei siihen aikaa riitä.
Ainiin myyntiluvujen avulla selvitetään myös sitä kuinka moni kuluttaja pitää sarjasta ja näiden avulla yritetään luoda erilaisia manga tai anime elämyksiä kuluttajille jos siis sarja tulee olemaan niin suosittu että se saa useamman kaudenkin.
Mutta entä sitten vähiten myydyt sarjat jotka eivät ole päässyt edes listoille. No nämä ikään kun unohdetaan kokonaan keskuudesta. Mutta onneksi näillekkin sarjoille löytyy nykyään omat faninsa ja jopa lukuisia ryhmiä.
Viimeinen asia joka ei ehkä niin hyödyllinen ole mangan tai anime kohdeyleisölle mutta itselleni se on kyllä aika merkittävä asia. Nimittäin valita uusi manga tai anime myyntiluvujen perusteella.
Vaikka moni sarja olisi suosittu ja myyntiluvut ovat pilvissä niin se ei aina meinaa sitä että sarjassa olisi kaikki aivan täydellistä. Näin ollen monien sarjojen fanit kuten vaikkapa Naruto ja Bleach ovat ilmaisseet mielipiteitään siitä jyrkästi.
Toivotankin kaikille lukioille hyvää joulua ja muistakaa että jokainen manga tai anime on omalla tavallaan hieno luomus.
T: Blogaaja
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti