Blogaaja täällä näin!
Tulinpa miettineeksi että mistä aiheesta voisi seuraavaksi puhua täällä blogissa. Niin heti tuli mieleen tämä aihe.
Varmasti moni muukin ihmettelee sitä tosi asiaa että animen aikakausi ainakin Suomen TV kanavilla näyttää olevan ohi! Miksi näin? Ehkä sen takia kun suurin osa porukasta ei ole kiinnostunut animesta jolloin katsojaluvut jäävät alhaisiksi mutta onko se sitten oikea tapa näyttää samaa animea uusintana kesällä EI!
Subtv:llä tai muulla kanava yhtiöllä on ihan varmasti varaa hankkia uusia animeita kerta FMA:n saivat suomen televisioon näkymään niin miten on silloin mahdollista että muita animeita ei ole tullut eikä varmaan ole tulossa.No tietysti sen takia koska kysyntää näille sarjoille ei ole riittävästi ja animepuoli Suomessa on muutenkin todella alhainen, jos esim mietitään että TV:stä tulee nykyään enemmän kilpailuvisoja kun animea.
Tämä on todella surullista että suurin osa kansasta ei ole kiinnostunut animesta. Mutta en sano ettei ongelma johtuisi ainoastaan siitä toinen ongelma on raha ja se toteutus kuinka homma hoidetaan ja mihin aikaan pistetään se anime näkymään jotta katsojaluvut pysyisivät nousussa.
Jos kanavilla olisi enemmän rahaa ja näille animeille olisi kysyntää en näe syytä miksi esim. D.Gray-Mania ei saataisi ruutuun tai Hunter X Hunter se vanhempi versio. Nämä tuskin kauheasti maksavat jos näitä ruvettaisiin näyttämään ruudussa.
Onneksi kuitenkin YLE näyttää vielä aika usein Studio Ghiblin lanseeramia elokuvia jotka sopivat katsomiseen kaiken ikäisille.
Mutta pyyhe on heitetty jo Subtv:n puolella ainakin ja samoin MTV3 ja nelonen alkaa kanssa lähestyä sitä samaa viivaa jo.
Sama homma toistuu anime boxien kanssa. Joko ei löydy muuta sarjaa kun School Rumble, Gungrave tai Ergon Proxy tai jotain narutoa mistä ei kuitenkaan julkaistu kaikkia bokseja suomessa koska ilmeisesti julkaisussa tuli jotain ongelmia joten ajattelivat että parempi lopettaa kokonaan kuin että julkaistaisiin kerran vuodessa 1 boksi.
No mitä asialle voisi sitten tehdä no aina voi yrittää lähettää adressia kanavanomistajille että haluaisi uutta animea tv:seen että ne Dragon Ball Z ja Pokemon ovat nähtyjä jo ja kaivattaisiin uutta inspiraatiota animen katseluun. Mutta sekään ei aina ole helppo tehtävä koska ihmisillä on eri mieltymykset jokaisesta asiasta joten jotkut saattavat olla kanssasi eri mieltä asioista kun taas toiset ajattelevat samoin kuin sinä.
Nykyään animebokseja voi onneksi löytää kirppareilta tai tavaratalo alennuksista ihan kelpuutettavaan hintaan mutta jos yritetään etsiä jotain Bleachiä tai One Pieceä no sanotaanko näin että lompakko kärsii tästä huvituksesta ja samoin hyllytila.
Toivottavasti saisimme kuitenkin jossain vaiheessa asiat muuttumaan ja Suomen televisioon tulisi myös animesarjoja jotka kiinnostaisivat meitä ihan niinkuin alussa Dragon Ball Z tai Pokemon. Unohdin mainita tärkeän sarjan ja se on Digimon jonka pois lähtö aiheutti kanavilla ongelmia kun kaikkia jaksoja ei ehditty dubata suomeksi niin sitten näytettiin japanin audion kanssa ja tekstitykset suomeksi mistä monikaan ihminen ei ilahtunut. Mutta muistakaa se hyvät ihmiset asioihin voi aina vaikuttaa vaikka tilanne näyttäisi kuinka pahalta.
Hyvää Päivän jatkoa!
T: Blogaaja
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti